My High School year in Colorado!

Thanksgiving, Black Friday en een kleine update :)

Lieve allemaal,

Alweer bijna een maand geleden dat ik een blog plaatste. Om eerlijk te zijn vergeet ik nog wel eens dat ik ook nog een blog had haha! Vorige week hadden we hier Thanksgiving en Black Friday, dat is wel weer een update waard dacht ik zo maar eens.

Thanksgiving was ontzettend gezellig! Donderdag 22 november was het de dag van Thanksgiving, maar bij ons was er al vanaf dinsdag extra familie over de vloer. Ook op school doen ze wat aan Thanksgiving, op dinsdag hadden we een uitgebreide lunch op school met turkey, pumpkin pie en nog veel meer. Dus eigenlijk hadden we gewoon een Thanksgiving dinner als lunch en op woensdag hadden we maar een half dagje school en kregen we lekkere breakfast burritos. Altijd goed :). Thuis was het met Thanksgiving een drukke boel, we waren met ongeveer 15 man en we hebben het heel erg leuk gehad. Er was een heel hoop eten, want dat is tocht wel een van de belangrijkste dingen met Thanksgiving. De beroemde turkey die ze eten was aanwezig, we hadden er zelfs twee haha! En een heel hoop ander eten. De tip die mij dan ook werd meegegeven was, zorg ervoor dat je een broek aan hebt die goed mee stretcht zodat je een hoop kan eten haha! Thanksgiving was oorspronkelijk voor het dankbaar zijn voor de goede oogst, maar het is inmiddels zo veranderd dat het vooral om een gezellige familie dag en eten gaat. 's Avonds zijn we naar de Walmart gegaan, aangezien de Black Friday sales beginnen. Dat is toch ook wel ironisch haha, eerst heb je Thanksgiving en ben je dankbaar voor alles wat je hebt en alles, en die zelfde avond gaat iedereen uit zijn dak in de winkels aangezien er gigantische sales zijn haha. Op Black Friday zijn veel winkels de hele nacht open en zijn er gerust sales van 70% korting, of bijvoorbeeld een tv voor heel veel goedkoper. Wij zijn gewoon in Lamar gebleven en naar de Walmart gegaan, in grotere steden is het veel drukker en gekker tijdens Black Friday schijnt. En zelfs hier in Lamar was het al een gekkenhuis! Ik heb drie uur lang in de rij gestaan voor een televisie, tja je moet er wat voor over houden haha. Alle producten die in de uitverkoop gaan zijn ingepakt zodat je er niet bij kan en dan hangt er een briefje aan met hoe laat dit product in de uitverkoop gaat. Elk uur is er dus weer wat anders dat ‘open' gaat. De televisie die wij wilde ging bijvoorbeeld om 10 uur 's avonds in de uitverkoop, wij waren er al om half 7 aangezien er maar 25 televisies waren. De hele nacht en dag gaan er dan producten in de uitverkoop en die Amerikanen gaan helemaal los! Toen we langs de games liepen zagen we zelfs mensen die over de game die zij wilden hebben liggen, alright then haha. Ik heb de Walmart hier nog nooit zo druk gezien! Het stond helemaal vol en het was leuk om een keer mee te maken. Echt iets wat alleen in Amerika kan gebeuren hoor ;). Wij verlieten de winkel uiteindelijk met 3 of 4 karren vol haha!

Verder heb ik niet enorm veel te vertellen geloof ik. Het basketball seizoen is nu echt goed van start, we hebben de eerste paar games gehad. Helaas kon ik niet mee doen met de eerste paar wedstrijden, aangezien ik afgelopen maandag mijn rug nogal bezeerd heb tijdens practice. Dus ik kon de hele week niet mee trainen en daardoor ook niet mee doen met de wedstrijden. Dat was wel jammer. Ik kon ook niet cheerleaden voor de wedstrijden, maar inmiddels voelt mijn rug weer wat beter aan en ik hoop dan ook morgen weer gewoon met alles mee te kunnen doen :)! Het is heel erg leuk om de basketballwedstrijden te zien, aangezien vooral het varsity (is hoogste team) jongens team van onze school heel erg goed is! Gisteravond wonnen ze de wedstrijd tegen een school verderop 101 tegen 39 haha. En de dag daarvoor hadden ze ook dik gewonnen. Iedereen verwacht toch wel dat we uiteindelijk doorgaan naar de State wedstrijd en dat we ook wel een kans hebben om State te gaan winnen, wat dus inhoud dat ze het beste high school team van de staat zijn. Het schijnt dat de State wedstrijden ontzettend gaaf zijn om mee te maken! Dus dat is wel heel exciting! Ik ben benieuwd :).

In Amerika is kerst trouwens alweer heel dichtbij! Amerikanen versieren hun huis aardig uitbundig, heel veel huizen hebben ontzettend veel lichtjes buiten! Gisteren heb ik bij een vriendin alweer de kerstboom opgezet en overal hoor je alweer kersliedjes en Merry Christmas! Echt zodra Thanksgiving over was begon het al. Hoe bedoel je vroeg haha! In Nederland duurt het toch een klein beetje langer aangezien Sinterklaas nog steeds in het land is. Over Sinterklaas gesproken, ook ik kan een beetje Sinterklaas vieren hier! Mijn lieve ouders en oom en tante hebben me namelijk Sinterklaas eten opgestuurd! YAY! Ik was natuurlijk meteen helemaal blij, want ik hoorde iedereen al over pepernoten praten en die miste ik toch wel hoor haha! Nu kan ik en mijn gastgezin ons heerlijk vol eten met allemaal Sinterklaas snoep en we gaan snel onze schoen zetten haha. Ik heb ze er wel bij verteld dat ze per se een liedje moeten zingen, dus ik ga ze nog eventjes Sinterklaas Kapoentje leren, dit gaat nog leuk worden haha :)!

Dit was het weer even voor nu! Misschien komt de volgende update pas in het nieuwe jaar, jeetje dat is raar! Waar blijft de tijd? Gisteren was het precies 4 maanden geleden dat ik in Amerika aankwam.. En vrijdag was het precies een jaar geleden dat ik geaccepteerd was voor het High School programma, ik blijf het keer op keer herhalen, maar de tijd vliegt!

Heel veel liefs,

Lis

~Go in the direction that you love, something that interests you, that excites you, and if that direction changes don't be afraid to make that change.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active