My High School year in Colorado!

Birthday, Halloween, California Trip and Elections!

Hallo lieve Dutchies!

Tijd voor weer een update vanuit het verre Amerika! Inmiddels zit ik al weer drie maanden aan de andere kant van de oceaan, brr de tijd gaat eng snel! De afgelopen maand was weer lekker druk, dus ik begin maar snel met vertellen ;). Ik ga proberen om jullie niet te vervelen met een enorm lang verhaal, dus ik ga m'n best doen om het niet al te uitgebreid te schrijven! Anders ben je morgen nog niet klaar met lezen ;).

Let's begin with my American birthday. Alweer een paar weekjes geleden was mijn verjaardag en ik mag mezelf nu wel volwassen noemen... Nou ja, een klein beetje dan ;). Mijn verjaardag was vooral heel erg druk, 's ochtends was er een volleyball game, daarna was er volleyball training en direct daarna was er een football game. Ik was van ongeveer 7.30 am tot 10.30 pm gone. Toen ik 's avonds thuis kwam kreeg ik van mijn gastgezin een tas vol met cadeautjes! Zo ontzettend lief! Ze hebben me echt flink verwend en ik kon niet geloven dat ze zoveel hadden gekocht, echt lief! En ik kreeg nog een heel speciaal cadeau, maar ik geloof dat de meeste van jullie daar al van af weten hihi. Ik kreeg namelijk ook de doos vol met kaartjes en cadeautjes vanuit Nederland. Dat heeft uiteraard voor wat tranen gezorgd, want ooh wat was het leuk en lief om al die kaartjes te lezen! Ik kan niet geloven dat iedereen zo aan me gedacht heeft voor mijn verjaardag! Hierbij wil ik dan ook alle mensen die ik nog niet heb kunnen bedanken heeel erg bedanken voor het bijdragen aan die box! Het betekent ontzettend veel voor me! Aangezien mijn verjaardag zelf zo druk was, konden we op de dag zelf niet een lekker avond eten klaar maken, dat deden we dan ook die zondag daarna. We hebben heerlijk Nederlandse pannenkoeken gebakken en tiramisu als toetje gemaakt. De pannenkoeken waren goed gelukt, al vond mijn gastgezin het gewoon rare tortilla's haha, maar de tiramisu was een beetje apart geworden. Maar hea het was leuk om te maken! En mijn gastgezin heeft nog prachtig voor me gezongen, iedereen op een andere toonhoogte en snelheid allemaal door elkaar haha. Het was hilarisch maar prachtig ;).

Even over de sports nog. Ons volleyball seizoen is helaas over. Het is raar dat er nu al een deel van mijn uitwisselings jaar is afgesloten... Helaas zijn we niet door naar de State, maar het Varsity team heeft het toch tot regionals geschopt. Ook het football seizoen voor de jongens zit erop, dus dat betekend dat we voorlopig even niet hoeven te cheerleaden. Pas voor de eerste basketball game eind november weer. Het einde van iets betekent gelukkig ook altijd het begin van iets nieuws en dat is in dit geval basketball! Volgende week maandag is de eerste practice, and I'm excited! Het gaat moeilijk worden, het schijnt veel zwaarder te zijn dan volleyball, maar dan ren ik at least al mijn hamburgers er weer vanaf ;). Gisteren hadden we de eerste meeting, gewoon even kort gepraat met de coach en wat regels. Het gaat een lang seizoen worden, basketball is tot eind februari/begin maart. Basketball is echt een beetje dé sport van McClave high, het jongens team heeft iets van 33 jongens en het meiden team bestaat uit ik denk rond de 20 meiden. En dan te bedenken dat er minder dan 100 studenten op onze school zitten haha. Het schijnt ook dat het jongens team heel erg goed is, dus ik ben benieuwd en excited!

Oeps ik ga falen in het kort houden van deze blog.. Sorry hihi!

Nu snel door naar Halloween. De hele maand oktober zie je al allemaal huizen versierd, van binnen en buiten. Echt crazy! Het weekend voor halloween zijn we naar een Haunted House geweest, een soort spookhuis. Het was grappig! Het is leuk om zoiets hier te doen, since Halloween nog niet echt een big thing is in Nederland. Op Halloween zelf waren een hoop mensen verkleed, in school waren leraren en studenten verkleed en als je bijvoorbeeld naar de Macdonalds ging waren ook mensen op het werk gewoon verkleed haha! Helaas moest ik op Halloween al naar Colorado Springs omdat dat de avond voor mijn California trip was, en het is een 3 uur durende autorit naar Colorado Springs, dus ik kon op Halloween zelf niet gaan Trick or Treaten of anything like dat. Maar dat is okee, ik heb het toch een klein beetje kunnen meemaken hoe het hier gaat! Op school kregen we van onze Cheerleader coach een pakketje met wat lekkers en een halloween knuffel erin, ze geeft de cheerleaders elk jaar iets met halloween. En ook kregen alle studenten op school nog wat voor Halloween, dus er wordt wel echt wat voor gedaan hier, dat is leuk!

Dan nu de California trip :). Op woensdag direct na school ben ik dus al naar Colorado Springs gebracht door mijn gastouders, ik sliep namelijk van woensdag op donderdag mijn begeleidster aangezien we al om 5.00 am op het vliegveld moesten zijn. In totaal gingen er 5 studenten mee. Een meisje Dani (dat is haar American name ;)) uit China, Fabian uit Germany, Ivar uit Sweden en Jon (ook his American name haha) uit South-Korea en dan ik natuurlijk. Het was ontzettend leuk om met mensen van over de hele wereld bij elkaar te zijn! We hebben van elkaars culturen en talen kunnen leren, dus dat was echt heel erg leuk. Op donderdag ochtend zijn we al vroeg vertrokken naar het vliegveld en de vlucht verliep verder goed. We landden op LAX airport in Los Angeles, en die donderdag hebben we dan ook in Los Angeles gespendeerd. We hebben een tour gedaan die ons langs de huizen van sterren bracht in onder andere Beverly Hills, we reden over Rodeo Drive en Sunset Boulevard, we hebben het Hollywood sign gezien en we hebben over de Walk of Fame gelopen. We hebben 's middags in het Hard Rock café in Hollywood geluncht, wat echt super leuk is! Het Hard Rock café is echt super leuk ingericht en het is gewoon leuk om daar een keer gegeten te hebben. We hebben nog wat rondgelopen en winkeltjes bekeken en daarna was het tijd om verder te rijden richting Anaheim, waar we de volgende dag naar Disneyland zouden gaan! Vrijdag zijn we na een ontbijtje met croissants en donuts met de bus richting Disneyland gegaan. En oooh wat was het leuk! We hebben ons twee dagen lang heerlijk vermaakt in the happiest place on earth! Met de kaartjes die wij hadden konden we die twee dagen tussen 2 parken ‘hoppen' California Adventures en Disneyland, dus dat hebben we gedaan. We hebben vrijwel alles rides gedaan in de twee dagen dat we daar waren. Enkele die jullie misschien kennen zijn de Hollywood Tower of Terror, Space Mountain en Splash Mountain. Disney heeft een hoop speciale attracties, zo was er een attractie waarin het echt net lijkt alsof je over California vliegt en dan niet in een vliegtuig maar meer alsof je erboven zweeft by yourself. Ook was er een attractie met Nemo, waarin je in een soort onderzeeër vaart en dan onder water het hele verhaal van Nemo ziet, echt leuk gemaakt! We hebben een hoop Disney figuren rond zien lopen en ik heb twee dagen lang als gek met Minnie Mouse oren rondgelopen, maar hea, je bent niet elke dag in Disneyland en daar mag je je altijd als een kind gedragen, so who cares haha! Op zaterdagavond hebben we nog een water/licht show bekeken, wat heel erg gaaf was om te zien! Het was super mooi gemaakt! Het was ontzettend lekker weer twee dagen lang, elke keer als we soaked waren van bijvoorbeeld Splash Mountain was je snel weer opgedroogd, het was echt wel eind 20 graden! We hebben dus echt een super tijd gehad. Zondag zijn we nog naar winkeltjes geweest bij Berry Farm, wat ook een soort attractiepark is. En daarna was het alweer tijd om het vliegtuig richting thuis te nemen. Ik heb een geweldig weekend gehad, maar eerlijk is eerlijk, ik vond het ook echt wel weer fijn om thuis te komen! Ik merkte dit weekend goed hoe goede band ik heb met mijn gastgezin, want ik had ze echt gemist dit weekend! De foto's komen wat later, want de meeste groepsfoto's en goede foto's zijn door de begeleiders gemaakt en die gaan een cd maken en opsturen :).

Nu zal ik snel nog even over vandaag vertellen en daarna is dit lange verhaal eindelijk afgelopen hihi! Vandaag was het natuurlijk Election Day, het zal jullie niet ontgaan zijn haha! Het is toch wel speciaal om op deze belangrijke dag voor Amerikanen hier te zijn. Je kan toch wel zeggen dat het heel erg crazy is hier! De hele dag hoor je Obama en Romney discussies en onze school was een stem plaats. Het is heel erg nek aan nek wie gaat winnen, dus ik ben benieuwd! Ik weet alleen dat de meeste mensen hier hopen dat Romney gaat winnen.. Oh well, we'll hopefully know very soon! Vanavond ben ik met mijn gastouders mee geweest met het stemmen, zodat ik kon zien hoe dat hier gaat. Ze stemmen namelijk niet alleen op een nieuwe president maar ook op bepaalde wetten en andere congress people and stuff. Ik mocht met mijn gastouders meekijken wat ze invulden en mijn gastvader heeft bij alles een beetje uitgelegd wat het was. Dus dat was leuk en interessant! Ik vind het echt leuk dat ik tijdens een Election year hier zit, maar ik zal ook blij zijn als al dat presidenten gedoe weer een beetje overgewaaid is haha! Langzamerhand wordt iedereen er nu wel gek van...

Okee ik ga nu snel afsluiten, want deze blog is al ruim 2 Word-pagina's lang :o! En dat terwijl ik niet eens zo heel uitgebreid over mijn California trip heb gepraat haha! Sorry voor het extreem lange verhaal, maar nu je dit leest heb je het overleefd en doorstaan, dat is toch wel een applausje waard :)! Ik vind het echt leuk om de reacties op mijn blog te lezen en te zien dat mensen nog steeds de tijd en moeite nemen om op de hoogte van mijn leven hier te blijven, daar wil ik jullie dan ook allemaal even voor bedanken!

Heel veel liefs,

Lisette

PS. Ik weet dat mijn Nederlands langzamerhand een beetje slechter aan het worden is hihi, ik hoop dat jullie door alle grammaticafouten en random Engelse woorden heen kunnen lezen ;).

Reacties

Reacties

Mam.

Nou zeg, dat is weer een heel verhaal! Het is voor ons fijn om te weten dat je het zo naar je zin hebt! Love you lots!!!

Je Zaanse oom.

Verontschuldig je niet voor de lengte van je verhaal, die kan ons niet lang genoeg zijn! Maar iets vaker een wat korter verhaal mag ook hoor.
Wat super dat je zoveel leuke en spannende dingen meemaakt. En dat je bij ál je toekomstige (nl) verkiezingen zult terugdenken aan de 'verkiezingsles' van je gastvader ;))
Ik hoop dat de komende 9 maanden net zo happy verlopen als de eerste 3. Je gaat nu in ieder geval weer een leuke tijd tegemoet met the American way of Christmas.
Doei doei, Jan.

Karin

Ten eerste; zoo leuk en lief dat je steeds de tijd en moeite neemt om zo'n leuk verhaal te. schrijven! :)
En dat ze langer zijn is alleen maar leuk :) kan je ons lekker jaloers maken zeg haha!

Maar mensen in jouw omgeving denken dus dat wij als nederlanders de bejaarden vermoorden...(romney)...nou je hebt vast een goede indruk gemaakt van nederlanders haha! grapje :)

Doeg lieve lies! xxxx

leonie

Wauwie!! Het blijft leuk om te lezen wat je allemaal doet. Ik ben ook benieuwd hoe de christmas time eruit ziet in America. Heel veel plezier alvast.
dikke kus
leonietje

Je trotse zus

Lieve schat wat een leuk verhaal weer! Ik sluit me helemaal aan bij onze Zaanse oom: het verhaal kan niet lang genoeg zijn ;) Leuk om meteen wat te horen van je reis naar California - en hoe gaaf moet het wel niet zijn om juist tijdens verkiezingstijd in de VS te zitten?! Zet 'm op vandaag met je schitterende speech haha :P Ik voelde me zeer vereerd en loop bijna naast mn schoenen van trots!

Love you, big hug,

xxx je trotse zus

tantutje Joyce

Hé Lisette,
TOF verhaal weer, het lijkt wel of alles 'glitter and glamour' is daar. Scholen die kado's uitdelen en megaveel aan sport doen. Ik voel me daar een puriteinse tuttebol bij! hahahaha Basketbal?! Leuk hoor! Je hebt je lengte vast mee en dat van die hamburgers.....run girl, run! En ja, ik sluit me ook helemaal aan bij wat Marjolein zegt: hoe gaaf of verkiezingstijd mee te maken! De overwinningspeech van Obama zal ook nog wel een tijdje herhaald worden en ikzelf ben opgelucht dat het niet Romney is geworden! Blij voor de homo's, voor Obama-care, de vele, vele arme mensen in dat land. (jeetje wat serieus......)
In Nederland gaan we op nieuwjaarsdag over naar een Nationale Politie en weet je wat? Ik mag de personele reorganisatie voor de regio Noord-Holland leiden! Wat een eer hè? Oké, voor ik je ga evenaren....ik stop snel met deze reactie. Dikke knuffels!!

Lisanne

Heeeee lieve lies!
I don't care hoe lang je verhaal is, hoe langer hoe leuker! Echt super dat je daar nog steeds de tijd voor neemt!! :)
Het klinkt echt allemaal als een droomwereld, als een superwereld die je alleen in films ziet! Zo ontzettend gaaf allemaal, en oeeh, eind 20 graden in Californië lijkt mij op dit moment ook wel heeeel erg lekker haha!
Hier voelt het namelijk al weer als winter en is het buiten stormachtig, somber, met veel regen en koud. Brr.
Haha, ik moet gewoon lachen om je spelfoutjes hoor, vooral die Engelse woorden tussendoor vind ik grappig! :)
Heel veel plezier en succes met basketball en doe maar de groetjes aan je gastfamilie haha!

Liefs, love youuu!!! xxxxxx Lies.

Sabine

Is het heel slecht dat ik werkelijk GEEN spelfout heb kunnen ontdekken terwijl ik aan het lezen was? Bewijst weer hoe goed mijn spelling is haha.
Oeeeeh, je bent naar een haunted huis geweest hahaha. Toch vraag ik me af hoe ze jou daar mee naartoe hebben gekregen, ik wil hun tactiek wel eens horen.
Volgens mij heb je het in Californië echt ontzettend leuk gehad, zelfs daar hebben ze jou blijkbaar overgehaald om in enge attracties te gaan. Wat voor invloed heeft Amerika op jou haha.
Ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt lies, en je weet, je hebt het zelf zo leuk gemaakt! So be proud of yourself, even though it might be weird. Ik ben in ieder geval ontzettend trots op je!

Ik hou van je!

Marlies

LAX Airport???! Weet jij wel dat dat het gevaarlijkse vliegveld ter wereld is?! Hier spreekt mijn Aircrash investigation-kennis hihi.
Lisette, volgs mij heb je het echt enorm naar je zin daar in Amerika. Ik ben echt heel, heel, heel erg jaloers, dat je dat maar even weet ;). Heel erg veel plezier daar en succes met het basketballen, wie weet kom je met jouw lengetje nog wel in de euroliue ofzo haha. Oja, leuk om aan je gastgezin te vertellen: hier hoopte iedereen dat Obama zou winnen, and so he has! ;)

xxxx Marlies

Oma

Lieverd, wat heb ik genoten weer van je blog en wat maak je een hoop mee! Het zal hier in Nederland saai worden voor je. Maar daar wen je ook wel weer aan. Een hele dikke kus van oma!

Gea { moeder Lauri)

Dag Lisette. wat geweldig leuk wat je zoal beleefd meis... heerlijk, om van te genieten en te lezen zo bij de kachel. Ontzettend leuk dat tripje naar Californië. En een nieuwe sport beoefenen is ook super toch? Zo proef je overal een beetje van mee en leert ook weer nieuwe mensen kennen.. geweldig.. Ga zo door... geniet en beleef, de tijd gaat zo snel....Dag Lisette, alle goeds gewenst..
groeten uit Holten

Martine

Wat een ontzettend leuke blog weer! (: Echt, het is zo fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt en van alles geniet! Ik zou zeggen, ga zo door! (:

Heel veel plezier weer de komende tijd!
I love you!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active