My High School year in Colorado!

Time for a new story :)

Dear Dutchies,

Wauw, het gaat er bijna op lijken dat ik jullie vergeten ben, niet waar? Pff voor je het weet denk je er niet bij na en is het alweer meer dan een maand geleden since I updated my blog. Tijd voor weer een verhaaltje :). Ik ga diep graven in mijn memory and I'll tell you guys about Springbreak, State Basketball and Track. Volgens mij zijn dat wel de belangrijkste dingen van de afgelopen maand...

Springbreak is alweer een poosje geleden, 14 t/m 24 maart was ik vrij van school en konden we gaan en staan waar we wilden :). Nou ja, after the first weekend, want ons jongens varsity basketball team was dit jaar zo goed dat ze na alle ‘normale' season games en de district en regionals games door waren naar State basketbal! Hier komen alle winnaars van de regionals games, dus de beste basketball teams van high schools uit Colorado, samen en dan worden er een paar games gehouden met uiteindelijk de grote finale en dan aan het eind is er dus besloten wie de beste van de hele Staat Colorado is. Van 14 t/m 16 maart was ik dan ook in een hotel samen met de cheerleaders, basketbal spelers en de coaches. En oooh wat was het leuk! We begonnen al goed met een hele gezellige busreis van een aantal uur. Both the basketball team en de cheerleaders bus hadden we beschreven met verf, dus onze bussen zagen er ontzettend leuk uit en hadden al onze namen er op. Was heel erg leuk om te doen! En de cheerleaders hoefden niet met de basketbal spelers in een bus, dus we hadden heerlijk onze eigen bus vol gezelligheid :). Toen we na drie à vier uur aankwamen in Broomfield, dichtbij Denver, zijn we meteen naar de plaats gegaan waar de games werden gehouden. Ons team had namelijk op donderdag de 14de om 4 uur 's middags hun eerste game. En toen we binnenliepen in de ‘gymzaal' (het was niet een echte gymzaal maar meer een grote eventshall) was het toch wel even een kippenvel momentje! Want oooh wat was die hall groot, met in het midden boven de vloer zo'n grote ‘tv' met vier kanten die je altijd bij professionele basketball games ziet en aan alle kanten waren tribunes. Super gaaf om hier te mogen cheerleaden! Iedereen was zich snel gaan omkleden en klaar gaan maken voor de game. Die avond wonnen ze hun game en waren we dus door naar de game van de volgende dag. 's Avonds in het hotel had het basketball team a curfew, aangezien zij goed uitgerust moeten zijn, maar als cheerleader maakt het niet uit wat je doet haha! Dus wij zijn met z'n alle die avond wezen zwemmen in het hotel en in de hot tub en een gezellige avond gehad. Ik deelde de hotel kamer samen met Makenzie en een vriendin, Tausha, en dat was ontzettend leuk! Uiteraard was onze kamer binnen no time een flinke zooi, onder andere had ik een zwembad gecreëerd in onze badkamer om 1 uur 's nachts waardoor Tausha en Kenzie extra handdoeken gingen halen bij de receptie om die tijd... oeps ;), maar het was hartstikke gezellig. Op vrijdag ochtend gingen we eerst ontbijten in het hotel, wij dachten oooh we zijn in een hotel dus we kunnen wel in onze pj's naar het ontbijt, lopen we langs de receptie, worden we terug gestuurd naar onze kamer aangezien je blijkbaar dus netjes aangekleed moest zijn.. hmmm maar we zijn toch in Amerika?? ;). Na het ontbijt was het plan om met de cheerleaders, onze coach en onze principal naar de Butterfly paviljoen te gaan ongeveer 5 minuutjes lopen verderop. Only 5 minutes? Well we can walk that! That's what we thought.. dus wij gaan vol geode moed op pad, blijkt de viaduct die wij onderdoor moisten afgezet te zijn en moesten we helemaal omlopen. We eindigden met een walk van een aantal miles en na een goed uur lopen waren we eindelijk bij dat paviljoen aangekomen, altijd fijn een onverwachtse flinke walk zonder goede schoenen en met flinke hitte ;). Gelukkig vonden de mensen van het paviljoen ons wel zielig genoeg en lieten ze ons gratis naar binnen :). In het paviljoen hebben we onder andere een vogelspin vastgehouden (AAAAH!) en allemaal rare vissen en kakkerlakken ‘geaaid'. Ja het was op z'n minst een speciale ervaring ;). Ook had je een tropisch gedeelte waar de butterflies rondvlogen, dat heb je in een dierentuin in Nederland ook, ik ben alleen even vergeten welke dierentuin dat ook alweer was.. We hebben het in ieder geval leuk gehad en het was een leuk ochtendje uit :). Gelukkig was onze principal zo lief om voor ons de bus bij het hotel op te halen zodat we niet het hele stuk weer terug hoefden te lopen :) Nu waren we dan ook binnen 3 minuten weer bij het hotel, zo fijn haha. Daarna hadden we nog even tijd voordat we weer bij de eventhall moesten zijn voor de game, dus hebben sommige cheerleaders rondgehangen in het hotel en rustig klaar gemaakt voor de game, terwijl de andere helft van de groep hun nagels lieten doen bij een shop iets verderop. Daarna was het tijd om richting de game te gaan en we wonnen weer! Dit betekende dat we op die zaterdag in de Championship game staan! YAY! 's Avonds hebben we bij een vrij luxe Italiaans restaurant gegeten, waar we ons super hebben vermaakt en een goede tijd hebben gehad. Daarna was het tijd om terug te gaan naar het hotel, een beetje te zwemmen en we zijn ook nog naar een ijs salon geweest iets verderop. En wat leuk was van die ijssalon, is dat als je ze een tip geeft ze voor je zingen :) haha zo leuk! De volgende dag was iedereen super excited voor de game die avond! Om de tijd een beetje te doden hebben sommige cheerleaders vandaag hun nagels laten doen en we zijn wezen shoppen. We hadden onder andere linten voor in onze haar gekocht voor die game 's avonds en we hadden posters en stiften gekocht zodat we poster hadden die we tijdens cheeren konden gebruiken :). Daarna gingen we opweg naar de eventhall, hebben we onze posters gemaakt, en omgekleed. We hadden allemaal dingen op onze gezicht gezet (ik had bijvoorbeeld op de ene wang MHS staan, staat voor McClave High School, en op de andere kant had ik footprints van een vogel aangezien onze mascotte een Cardinal is) en toen waren we er klaar voor, de State Championship game. En eigenlijk was het niet eens enooorm spannend, onze jongens konden de tegenstanders vrij goed hebben en uiteindelijk wonnen ze met iets van 20 punten meer! Yaaaay! Het was crazy when the game was over! De jongens stonden te huilen, mensen kwamen ze omhelzen en camera's were rolling :). Zo'n leuke en te gekke ervaring! Echt een hele bijzondere ervaring die ik zeker weten nooit meer ga vergeten. Het klinkt misschien een beetje lame als ik het zo vertel, maar geloof me, de hele sfeer die er was, de gekte, de manier waarop we als cheerleaders het grote publiek mee konden krijgen, het was super :)! Die avond was het helaas wel weer tijd om naar huis te gaan en kwamen we rond een uur of 12/ 1 's nachts weer aan in McClave. Het was een super weekend!

Daarna was het echt springbreak, Makenzie en ik zijn de hele week bij opa en oma in Colorado Springs geweest, dat was heel gezellig! We hebben onder andere een Pride and Prejudice marathon van 5 uur achter elkaar gehouden met onze tante, we hebben geshopt en veel andere leuke dingen gedaan. Was een lekker weekje rust :)!

Verder ben ik op het moment zoals gewoonlijk weer lekker druk. Het basketball seizoen is nu dus over, en dat betekent dat het Spring Sport season is gestart! De Springsports op McClave zijn Track&Field en baseball. En dit seizoen doe ik aan Track&Field. De practices zijn niet extreem hard, maar het is wel veel rennen en een hoop working out. Maar het is vooral heel erg gezellig :). Ik doe nu de 200 meter sprint en de long jump (ik denk dat wij dat verspringen noemen?). Ik heb nieuwe track schoenen met spikes onder de zool, dus dan kan ik net een beetje harder sprinten, maar eerlijk is eerlijk echt goed ben ik nou ook weer niet haha! Maar de Track meets waar we nu ongeveer elke week heen gaan zijn hartstikke gezellig. We staan ontiegelijk vroeg op (voor de eerste meet moesten we om 3.45 op school zijn om te vertrekken!) aangezien de track meets vaak 2 of 3 uur verderop zijn. De coaches moeten rond een uur of 7/7.30 naar een soort van meeting en dan rond een uur of 8/9 start de echte meet. De hele dag door zijn dan alle events (er zijn heel erg veel events dat je kan doen in track, dat ik er maar 2 heb is echt een gelukje :)) en dan zijn we meestal rond een uur of 8/9 pm weer terug op school. Aangezien ik dus maar 2 events heb, kan ik voornamelijk de hele dag rondhangen met vrienden, gezellig kletsen, andere aanmoedigen, of slapen op het grasveld. Dus dat is leuk en gezellig. Het mindere ervan is dat ik altijd verbrand thuis kom haha ;).

Vanmorgen hadden we op een school verderop een assembly over drunk driving. Er was een ongeluk nagebootst en er was State Patrol, de ambulance en de fire department. Ook was de helicopter van flight for life er. Het was wel goed om te zien hoe het helemaal gaat met zo'n ongeluk. Er was zogenaamd iemand overleden en ze deden die persoon echt in de death bag, brr gross! Maar het was gaaf om te zien. Je ziet ook wel eens in films dat ze dat soort dingen doen op Amerikaanse scholen, maar het is wel interessant om zelf een keer zo'n assembly te zien.

Oooh jeetje, wat een lang verhaal alweer. Is iedereen nog steeds wakker?? Ik zal nog kort even vertellen wat er binnenkort allemaal te gebeuren staat en dan ben ik wel weer even klaar met schrijven :). Vrijdag gaan we naar Colorado Springs om te shoppen voor Prom. En volgende week zaterdag is het dan toch echt tijd voor Prom :)! Super exciting! Ook is volgende week dinsdag de Play. We zijn al 2 maanden druk aan het repeteren voor onze play en het wordt wel leuk denk ik. Vandaar dat ik ook zo druk ben, want naast Track practice is er ook play practice. De play heet ‘Parents just don't understand' en ik speel in 2 scenes. In de ene scene ben ik de granddaughter en gaan we op bezoek bij opa en oma voor hun verjaardag maar dat is uiteraard vrij boring. In de andere scene ben ik de moeder en zitten we in de auto op weg naar vakantie, en we weten allemaal hoe vreselijk gezellig een rit naar vakantie kan zijn ;). Dat gaat samen met een hoop arguments en people who are annoyed, maar het is een leuke scene. En dinsdag is dan de opvoering, we doen het overdag voor de kinderen op school en 's avonds voor family en vrienden en zo. Verder komt mijn zus natuurlijk in mei en is het 19 mei tijd voor Graduation en dan komt langzaamaan het eind toch wel echt in zicht.. Zo raar dat ik over 2 maanden alweer thuis ben. And at this moment, it doesn't make me too happy. Maar gelukkig zie ik jullie dan wel weer allemaal :), dat maakt het een beetje beter. Het gaat toch wel lastig zijn om dit leventje hier achter te laten. Ik ben heel erg gelukkig hier, voel me toch vaak genoeg een echte Amerikaan en ik heb geweldige mensen om me heen hier. Ik ben benieuwd of ik nog een beetje Nederlander kan zijn ;). Dat zal wel een ‘Reverse Culture Shock' worden als ik thuis kom haha!

Lieve mensen, sorry voor het lange verhaal, ik zal proberen het volgende verhaal wat eerder te laten komen, zodat ik wat meer details erin kan verwerken en wat meer vertellen hoe het dagelijks leven nou echt hier is. Hopelijk komt er een verhaal na prom :).

With love,

Lis

~Travel is the only thing you buy that makes you richer

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active