My High School year in Colorado!

Graduation! And the last few weeks

Lieve iedereen,

Hier is dan mijn allerlaatste verhaal vanuit Amerika.. Helaas. Ik zal als ik straks in Nederland nog een laatste blog schrijven om het dan toch echt af te sluiten. Ik kan haast niet geloven dat het bijna voorbij is. Maar goed voor nu nog even een update over de laatste paar weken met vooral graduation! En natuurlijk de week met mijn zus en mijn goodbye party :).

Te beginnen met graduation, wat zondag 19 mei was! Oh jeetje mensen, wat een Amerikaanse ervaring was dat haha! We hadden op de woensdag voor graduation al een graduation rehearsal op school, we liepen door de hele ceremonie. Er werd ons verteld hoe we naar binnen moesten komen lopen, want er blijkt dus een speciaal loopje te zijn die we moesten doen, ook werd ons verteld wanneer we moesten gaan zitten en staan, wij moesten dus opletten wanneer super intendance van de school zijn handen neerlegde op het ‘podium' want dan moesten wij gaan staan of zitten haha. Na de rehearsal wisten we precies wat er op welk moment gedaan moest worden en waren we dus klaar voor graduation. Op de zondag voor graduation moesten alle seniors een uur van tevoren aanwezig zijn op school. We trokken onze cap&gown aan, en ooh wat zie je er verschrikkelijk uit in die dingen haha, maar wel heerlijk typisch Amerikaans haha. We maakten wat groepsfoto's en ook individuele foto's. Daarna moesten wij de gymzaal uit, want langzaamaan begon die vol te stromen met publiek. Wij gingen naar een lokaal ergens in school en wachtten daar totdat het tijd was. We kregen daar onze bloemen, elke klas in deze school heeft namelijk een ‘class flower' en voor de Class of 2013 is dat Red roses and daisies. Alle meiden kregen die dan als corsage om hun pols en de jongens kregen ze opgespeld op hun gown. We gingen nog over de laatste paar details en daarna moesten we ons opstellen in alfabetische order in een rij en liepen we richting de hall in front of the gym. Daar wachten we totdat het lied startte waarop wij naar binnen moesten lopen. Helaas ben ik gezegend met een achternaam die begint met de B, dus moest ik als eerste naar binnen.. Altijd fijn, we hadden namelijk precies aangewezen gekregen op welke lijnen we moesten lopen, maar warrige ik onthoud dat uiteraard niet haha. Maargoed, daar ging ik dan, met het stomme loopje wat voor eeuwig duurt voordat je ergens komt. Maar dat moment was voor mij wel speciaal, ik liep daar en zag het publiek zitten, en de gymzaal was vol met mensen die kwamen kijken. Het was echt even zo'n moment van ‘jeetje daar loop ik dan in mijn cap&gown, het ziet er niet uit, maar het is net een film..' het was toch een soort van afsluiten van mijn Amerikaanse High School jaar. Toen alle seniors naar binnen waren gekomen en we op onze plek zaten begon de graduation. Iedereen werd welkom geheten, scholarships werden uitgedeeld aan sommige seniors, er werd gebeden voor ons en onze toekomst, twee seniors hielden een speech, wij deelden rozen uit aan onze (gast)ouders en ik ook aan mijn Dutch sister aangezien zij er voor mij was wat toch wel even emotioneel was, er was een senior video met allemaal foto's van de klas en voor iedere senior apart een slide met foto's en ook zongen drie van onze klasgenoten nog een song. Daarna was het tijd voor het uitreiken van onze diploma's. Je naam wordt dan omgeroepen, je loopt het podium op schudt allemaal onbekenden mensen hun hand en dan krijg je je diploma, dan ga je naar de volgende persoon en die doet je tassel op je cap (dat zwierige ding dat je heel de tijd in je ogen komt als je ook maar een klein beetje beweegt haha) dan naar de rechterkant, want als die aan de rechterkant is betekent het dat je graduated bent :). Toen iedereen zijn diploma had ontvangen werd er omgeroepen ‘May I present you the graduated class of 2013'en toen kregen we een heel hard applaus, en toen werd onze class song gestart which is ‘Don't stop believing' op de start van dat lied moesten wij in een rij naar de andere kant van de gym lopen en op een lijn gaan staan, toen alle seniors daar stonden floot een jongen uit onze klas op zijn vingers en op dat sign hebben we allemaal onze cap in de lucht gegooid :). Toch weer een mooi film momentje haha! Daarna moesten wij in de rij blijven staan en kwam het publiek langs om ons allemaal te feliciteren, een hug te geven en ons het beste te wensen. Daarna zat gradation er op en ging iedereen richting huis. Het was een hele leuke ervaring! Thuis hadden we een graduation party voor Kenzie en mij, er was voor ons beide een grote cake gemaakt en het was super gezellig met vrienden en familie! Ook zijn we beide flink verwend met geld en cadeautjes. Super lief en hartstikke leuk!

Ook kwam op donderdag 16 mei mijn lieve Nederlandse zus! Na 9,5 maand kon ik haar dan eindelijk weer in mijn armen sluiten! Was toch wel raar hoor om weer even iemand van je echte familie om me heen te hebben, maar oh zo leuk! Op Denver airport hadden we een heerlijk ‘Hello Goodbye' momentje, ik zag haar de roltrap op komen, vergat vervolgens alles en iedereen om me heen, rende naar haar toe en vloog in haar armen. En later op de foto's zagen we dat mensen ons echt stonden aan te gapen, tja misschien was het een beetje overdreven haha ;). We hebben allemaal leuke dingen gedaan toen zij hier was, we zijn een hele dag naar de mall geweest, we zijn naar de Royal Gorge Bridge in Canon city geweest, dat is echt een heel mooi natuurgebied! Ook zijn we Pikes Peak op geweest, wat een prachtige berg in Colorado Springs is, daar heb je echt super mooi uitzicht! We zijn naar een Zoo geweest, hebben gehiked en hebben door de mountains gereden. Mijn zus kon net als ik voor de eerste keer een Amerikaanse graduation meemaken en ze kon meteen een deel van school zien en wat vrienden ontmoeten. Het was voor mij apart om haar nu hier alles te kunnen laten zien, aangezien het inmiddels allemaal zo normaal is hier, maar ik vond het ook echt ontzettend leuk! Nu heb ik tenminste iemand in Nederland die een beetje weet wat ik bedoel als ik ergens over praat :)! Lieve Mar, ontzettend bedankt dat je mij wilde komen opzoeken! Het was super!

Helaas moesten we op die donderdag na graduation mijn zus alweer op het vliegtuig zetten. Wij zijn toen in Colorado Springs gebleven en zijn dat weekend naar Rocky Mountains National park gegaan, oh en daar was sneeuw zo hoog! Niet normaal haha! We hebben de hele dag daar rondgereden en echt hele mooie natuur gezien, Colorado is echt zo'n mooie staat!

Verder heb ik afgelopen zaterdag nog een surprise party gehad! Mijn gastgezin had voor mij een goodbye party geregeld. Dus zaterdag moest ik ineens met mijn gastzus per se mee boodschappen doen, ze nam me mee all over town wat al raar was, she took forever in the store and then took me somewhere to drink. Haha ik vond het raar, maar allemaal prima. Toen we weer naar huis gingen en de straat inreden zag ik al auto's staan van vrienden, maar Kenzie zei nog iets van nee joh dat zijn gewoon auto's van de buren! Aangezien de buren hier altijd mensen over de vloer hebben.. Maar toen ik het huis in kwam riepen ze allemaal surprise en stonden daar vrienden van mij :). Echt super super lief! Ook nu had mijn gastgezin een cake laten maken waarop stond ‘Best wishes Lisette, we will miss you'. Zo lief :)!

Nu is het dan toch echt bijna voorbij. Mijn koffers heb ik inmiddels gisteren voor het grootste gedeelte ingepakt, dat was toch wel even een moeilijk moment voor mij. Ik heb hier namelijk zo'n fijn jaar gehad dat het moeilijk is om te realiseren dat het echt over is. Deze week spreek ik vooral nog af met vrienden om gedag te zeggen. Vrijdag avond zullen we richting Colorado Springs gaan en daar bij opa en oma slapen en dan zaterdag ochtend gaat mijn vlucht. Mijn vluchten zijn wel veranderd, ik vlieg nu in plaats van naar Chicago naar Houston en dan van Houston naar Amsterdam. Zondag zal ik dan als het goed is rond 8.20 am aankomen op Schiphol.

Tot snel!

Liefs Lisette

~Don't cry because it's over, smile because it happend!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active