My High School year in Colorado!

Prom and more! :)

Dear Dutchies

Eindelijk tijd voor een nieuw verhaal! Het heeft langer dan een maand geduurd, maar het is dan ook weer ontzettend druk geweest. Ik weet niet of ik alles in 1 blog ga schrijven, want dan wordt het misschien veels te lang, dus wie weet split ik het in 2 ;)! De belangrijkste gebeurtenissen van de afgelopen maand zijn uiteraard Prom en Graduation! Twee geweldige typische Amerikaanse school dingen, waarvan ik dan ook heel blij ben dat ik ze heb mogen mee maken :). Andere dingen die de afgelopen maand waren is het einde van Track season, de opvoering van onze Play, teacher appreciation day, heel veel verschillende school awards die zijn uitgereikt, last day of school, en uiteraard het bezoek van mijn zus een week geleden! Okee ik ga maar snel aan het verhaal beginnen :).

Te beginnen met Prom! Prom voelt alweer zo ontzettend lang geleden, but in fact, it's only been a month! De dag van prom was uiteraard een beetje crazy. Overdag waren mijn gastzus Kenzie en ik zo'n beetje de hele dag bezig met bloemen ophalen, make-up, haar en aankleden. Die donderdag voor Prom hadden we al onze nagels laten doen, ook zo lekker Amerikaans ;). Op de zaterdag van prom zou ik rond 4.30 pm opgehaald worden door mijn date en wat vrienden. Ik trok pas om 4.25 mijn jurk aan, aangezien ik nooit op tijd kan zijn haha. Mijn jurk moest wat ingenomen worden en ik kon hem pas zaterdag middag ophalen, dus het was al een beetje stressen of de jurk nu wel goed zou passen of niet, maar dat deed hij! Super blij uiteraard, maar aangezien ik nooit goed ben in opschieten had ik dus, ondanks dat we al de hele dag bezig waren, pas op het allerlaatste moment mijn jurk aan haha! Toen kwam mijn date en hebben we bij mij thuis zijn bloem opgespeld op zijn pak en kreeg ik mijn corsage om mijn pols, zijn bloem op het pak en die van mij om mijn pols matchte net als de kleur van mijn jurk met zijn kleding. Toen hebben we nog wat foto's gemaakt en was het tijd om te gaan eten. We gingen uit eten bij  de Thai hier in town, was natuurlijk heel lekker aangezien de Thai altijd heerlijk eten heeft haha! We waren alleen al vrij vroeg klaar met eten en hadden nog iets van een uur over voordat prom zou starten. Dus toen zijn we nog naar Walmart geweest, aangezien wij niet in onze jurk naar binnen wilden, gingen de jongens naar binnen. Ze waren alleen zo slim om de sleutels van de pick up bij ons te laten, dus uiteraard konden wij het niet laten om de car te verplaatsten terwijl zij in Walmart waren haha, altijd leuk om hun gezichten te zien toen ze naar buiten liepen ;)! Jammer genoeg hadden ze ons al vrij snel gevonden ;). We zijn ook nog even langs Sonic geweest om een drink te halen en daarna hebben we nog wat rondgereden en foto's gemaakt voordat we naar school gingen. Toen we bij de school aankwamen moest je eerst opschrijven wie je date was en daarna moesten we in line staan, Freshman first en de Seniors last. We moesten in line staan ‘achter de schermen' zodat alle mensen die kwamen kijken ons niet konden zien. Voor de seniors was het een verrassing hoe Prom eruit zien, de Juniors doen op onze school altijd het prom in elkaar zetten voor de seniors, dus dat was leuk! Een voor een werden koppels dan aangekondigd en dan liep je de athletic hallway binnen, dat was zegmaar de hall waar alle foto's gemaakt werden. Het was echt ontzettend leuk aangekleed! De school zag er super uit in het thema ‘A Night in the Rainforest' ik was aardig onder de indruk hoe ze het hadden gedaan! Vervolgens liep je dan met je date door de hall terwijl je af en toe gestopt werd om foto's te maken. Je liep vervolgens naar de cafetaria waar het feest was, daar werd eerst nog een professionele foto gemaakt en daarna gingen alle bezoekers die kwamen kijken weg en begon prom. Prom zelf was uiteraard gewoon een hoop dansen en gezelligheid, daar is verder niet een hoop over te vertellen ;). In het begin werden de prom King en Queen nog aangekondigd, dat twee goede vrienden van mij wonnen, super leuk! En er werden nog foto's gemaakt van elke klas. Rond ik geloof 12 uur was de dance afgelopen en was het tijd voor afterprom in de gymzaal. Iedereen kleedde zich eerst om en daarna waren er verschillende games in de gymzaal. Zo was er een bouncy racebaan waar je pijnlijke brandplekken op je ellebogen van kreeg als je er iets te fanatiek overheen ging haha ;). Maar het was wel ontzettend leuk, want als je daarop ging racete je tegen iemand en dan uiteraard gaat het erom wie als eerste bij het einde komt, maar zoals je misschien weet zijn Amerikanen vreselijk competitief dus ook bij dit haha. Het ging dan ook zeker niet zonder trekken, duwen en moeilijkheden om naar de andere kant te komen, maar het was wel ontzettend leuk! Ook waren er sumoworstelaar pakken haha en nog een paar andere dingen. Ook kon je tijden afterprom een hoop leuke prijzen gewonnen. Zo heb ik een nieuwe iPod Touch gewonnen, een T-shirt, een of andere coupon haha en nog een grote sporttas met McClave Cardinals erop. After prom ging door tot een uur of 3 en daarna ging iedereen weer richting huis. Prom was zeker een hele leuke ervaring en ik heb een ontzettend leuke dag en nacht gehad!

De uitvoering van de school play was ook geslaagd :). De hele dag zijn we met alle mensen van de play bezig geweest met het klaarmaken, omkleden en oefenen voor de play. Ontzettend gezellig! De opvoering die we in de afternoon hadden was een soort van generale repetitie voor de kleine kinderen, en 's avonds deden we het voor vrienden, family, community people enzovoorts. Het ging eigenlijk goed haha, we hebben geen grote fouten gemaakt en iedereen heeft een hoop gelachen. Het meedoen aan de play was zeker iets nieuws voor mij, aangezien dat normaal écht mijn ding niet is, maar ik ben blij dat ik het heb gedaan want het was extra tijd met vrienden en we hebben een hele gezellige tijd gehad met elkaar!! Hetzelfde geld voor Track, het einde van track kwam al snel in zicht, het was niet een heel erg lang season. Van tevoren had ik nooit gedacht dat ik mee zou doen aan track, maar ik ben blij dat ik het heb gedaan. Track is ontzettend gezellig, er is een hoop tijd voor kletsen en rondhangen met leuke mensen. Ik heb veel nieuwe mensen leren kennen en randomly met studenten van andere scholen gekletst, gewoon omdat je met elkaar aan het wachten bent voor je event en als er dan niemand van je eigen school bij je is kom je al snel aan de praat met mensen om je heen. Heel erg leuk om zo andere mensen te ontmoeten :). Ook was het McClave track team gewoon een gezellige groep studenten, we hebben een hoop lol gehad. Zo hebben we bijvoorbeeld een keertje tikkertje gespeeld als warming up, yep only in McClave ;). Ik heb waarschijnlijk meer abs gekregen van al het lachen during track dan van de work outs die we deden haha! Zo zie ik maar weer, dingen doen die ik mezelf van tevoren totaal niet zou zien doen levert vaak alleen maar goede dingen op! Het is me beide totaal niet tegen gevallen :)!

In het einde van April en het begin van Mei was het ook de Senior Trip. De meeste Seniors gingen een weekje naar Florida. Ze hebben hier al geld opgehaald sinds dat ze in Junior High waren, dus daarom ging ik niet mee. Opzich was dat heel erg jammer want ik ben natuurlijk bevriend met alle Seniors (oke oke het zijn er maar 15 haha), maar aan de andere kant heb ik ook een hoop classen met de Juniors en een aantal Sophomores, dus het was een beetje lonely die week maar ik had gelukkig nog een hoop leuke mensen om me heen. En de seniors miste maar 3 dagen van school, die maandag heb ik geholpen met een Track meet van Junior High buiten heerlijk in het zonnetje de hele dag, dus toen hoefde ik de Seniors niet teveel te missen haha ;). En op die woensdag dat zij weg waren hadden we Teacher Appreciation Day, op die dag gaven we de teachers even een paar uurtjes vrij. Studenten namen de jongere kinderen onder zich, en er was een bbq. Ik heb eerst geserveerd bij de bbq en daarna met kleine kinderen in de gymzaal gespeeld. Was eigenlijk een hartstikke gezellige dag haha!

Iets anders wat afgelopen maand veel is gebeurd is het uitreiken van awards. Zo waren er eerst de school awards voor je prestaties in klas. Ik heb onder andere een award voor Spanish en Speech class gekregen. Ook kreeg ik een award voor being on the Honor Roll, which basically means dat je goede cijfers hebt (bijna allemaal A's). Ook waren er de sport awards, daar kreeg ik voor elke sport waaraan ik meedeed een award, dus Volleyball, Cheerleading en Track. Ook heb ik geletterd in Cheer, wat betekend dat ik nu een grote M heb met een speldje voor cheerleading die eigenlijk op je Letterman Jacket hoort te doen, maar die heb ik uiteraard niet. Je lettert als je in het varsity team zat of als je een goede prestatie hebt gedaan. In Amerikaanse scholen zie je daarom veel studenten met die jackets lopen en hun prestaties erop, dat is hier wel een big deal. Ook kreeg ik nog een extra award voor cheer omdat ik een senior ben, dit was een wobble head cheerleader haha. Verder kregen die avond alle Seniors nog een Plaque en daarop staat welke sporten je tijdens je Athletic  Career op McClave High hebt gedaan en voor hoe lang en alle seniors kregen ook nog een goodiebag met onder andere een video vol met sportfoto's van afgelopen jaar en een McClave sticker voor op auto's. Ook was er een tijdje later nog een uitreiking voor Play awards en toen won ik de award voor Outstanding Senior Actress. Volgens mij waren dat zo'n beetje alle awards ;). Ik vind het leuk hoe Amerikaanse scholen zoveel doen om hun studenten te belonen voor prestaties die ze tijdens het schooljaar hebben behaald. Er wordt echt wat speciaals van gemaakt en vooral over de Seniors wordt altijd even per student een praatje gehouden over de dingen die je gedaan hebt. Super leuk :).

Langzaamaan werd het toch wel duidelijk dat de laatste schooldag voor de Seniors er aan zat te komen. Jeetje wat is de tijd omgevlogen! Ik kan me de allereerste keer dat ik die school binnenstapte nog zo goed herinneren, of de aller eerste echte schooldag, zenuwachtig en al kwam ik binnen.. En nu was het tijd voor de laatste schooldag. De mensen die op die eerste schooldag allemaal nieuw voor mij waren, kan ik nu allemaal mijn vrienden noemen. Ik ben opgenomen in de school like crazy en ik voel me vaak genoeg niet eens meer een buitelander. Alle mensen in en rondom die school zijn zo belangrijk voor me geworden, ze hebben een grote invloed op mij gehad het afgelopen jaar! Mijn vrienden hier hebben er goed voor gezorgd dat ik toch wel een beetje een Amerikaanse tiener geworden ben. Ik heb zo veel goede tijden gehad op die school, zoveel gelachen, ook wat tranen, zoveel mooie momenten, zoveel mensen die er altijd voor me waren terwijl ze me een paar maanden geleden nog niet eens kenden, ja het was moeilijk voor mij om te accepteren dat de laatste schooldag eraan zat te komen. Maar goed, de tijd kan je niet stil zetten en aan alles komt een einde, dus ook aan deze geweldige tijd. De laatste schooldag voor de Seniors hebben ze wel ontzettend leuk gemaakt. Wij hoefde de hele dag niet naar onze lessen, we gingen gewoon langs al onze teachers om nog voor het laatst even te kletsen en ons uit te schrijven van onze klassen. Daarna hadden ze voor de seniors een laatste lunch gemaakt, een speciale lunch voor ons. Sowieso kregen wij de laatste schoolweek alleen maar lekkere dingen te eten die seniors hadden uitgekozen en op onze laatste schooldag hadden ze de tafel voor ons gedekt en lag er een tas met cadeautjes te wachten bij onze trays. We aten fajitas en we hadden een lekker desert. In onze tas met cadeautjes zat onder andere een t-shirt en een knuffel rups met een cap. We hebben allemaal op elkaars rups geschreven, dus dat is leuk! Na de

lunch zat het voor ons erop, we waren dan toch echt klaar! We maakten nog een paar laatste foto's, eentje dat we met z'n alle de deur uit liepen. Een beetje sad was het wel. Daarna gingen de meesten naar huis. Ik ben samen met een vriendin, Hillary en Kenzie nog even gebleven en wij hebben alle auto's van studenten uit jongere jaren getagged. We schreven dingen als ‘We Love Seniors from Class of 2013' op hun auto's haha. Daarna zijn ook wij naar huis gegaan en was de school toch echt over. Onze laatste schooldag was op een woensdag en op die zondag daarna hebben we graduation.

Okee ik heb inmiddels 3 word pagina's volgeschreven. Ik moet nog vertellen over Graduation, de week met mijn zus en nog het afgelopen weekend. Dan loop ik weer bij. Dat zal ik deze week even in een ander blog doen, anders wordt het wel een hele lap tekst in 1 keer haha!

De tijd zit er nu bijna op voor mij, nog maar minder dan twee weken en dan sta ik alweer in Nederland. De eerste tranen voor het afscheid zijn al gelaten, de eerste mensen zijn al gedag gezegd. Nooit had ik verwacht dat het zo moeilijk voor me zou gaan worden om het hier achter te laten. Dit laat mij toch wel inzien hoe ongelofelijk goed ik het getroffen heb het afgelopen jaar, met mijn geweldige gastgezin, met een hele leuke school en heel veel lieve vrienden. Ik had nooit verwacht dat ik het zo goed zou treffen, het maakt me heel blij om te weten dat ik er voor altijd een tweede thuis bij heb!

Heel veel liefs vanuit Lamar, Colorado :)

~Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active