My High School year in Colorado!

Christmas break and more :)

Hallo lieve mensen!

En toen was het alweer 2013, hoe raar is dat! In deze blog zal ik jullie weer even een update geven over mijn Amerikaanse leventje, hoe wij de Christmasbreak hebben doorgebracht en wat er de komende tijd weer allemaal te gebeuren staat, want hier lijkt het leven nooit stil te staan haha!

So my first American Christmas! Het was ontzettend leuk! Ik heb een heerlijke kerst gehad. Woensdag 19 december kregen we vakantie en zijn Kenzie en ik richting Colorado Springs gegaan. Mijn gastouders hadden ons gebracht en de rest van de familie zou op vrijdag ook komen. Op die woensdag zijn Kenzie, oma, opa en ik naar de kapper geweest en hebben we nog wat geshopt voor kerst. Donderdag hebben Makenzie en ik de hele dag doorgebracht met onze tante en neefje en nichtje, was ontzettend gezellig! En vrijdag kwam de rest van het gezin alweer aan :). We zijn veel naar de mall en winkels geweest voor kerst, alle laatste inkopen gedaan zodat iedereen klaar was voor kerst. Op zondag was het tijd voor de eerste cadeautjes en een heerlijk kerst diner gemaakt door opa. Op zondag deden we de grab-bag. Er was een grote plastic zak vol met cadeautjes ingepakt in krantenpapier. De zak gaat dan in de kring rond (we waren met meer familie) en dan pak je een voor een steeds een cadeautje tot dat de zak leeg is. En dan maak je je cadeautjes open, grote kans dat er iets bij zit wat je niet kan gebruiken, dus als iedereen klaar is met uitpakken kan het grote ruilen beginnen! Zo heb ik bijvoorbeeld de nagellak die mijn opa gehad heb geruild voor een mes dat ik gehad had ;). Het kan best voor hilarische momenten zorgen en het was echt een ontzettend gezellige avond! De volgende morgen was het natuurlijk Christmas Eve! Oke, wij zeggen natuurlijk dat het alleen 's avonds Christmas Eve is, maar hier geldt dat niet ;). Het is gewoon lekker de hele dag Christmas Eve. Overdag zijn we voor de verandering weer naar de mall geweest haha en 's avonds zijn we naar de kerk geweest en zijn alle laatste cadeautjes ingepakt. De volgende ochtend werd ik wakker gemaakt en kon de echte kerst beginnen! We bleven lekker in onze pyjama, het is natuurlijk een Amerikaanse kerst ;), en we begonnen met het uitpakken van onze Christmas Stockings! Ontzettend leuk om zo'n gevulde sok te krijgen! Die sok zat zo ontzettend vol, niet alles paste er zelfs in haha! Na de sok te hebben uitgepakt was het tijd voor de cadeautjes onder de boom en ook dat waren er weer ontzettend veel! Het was echt heel erg gezellig om met de hele familie gezellig uit te pakken! En nadat we alles hadden uitgepakt, hadden we een brunch. Heerlijke biscuits and gravy en varkenlapjes, serieus de beste biscuits and gravy die ik ooit gegeten heb! Hmmm zo lekker! Opa schijnt dat elk jaar te maken met kerst. En de regel is, als je nog steeds gravy op je bord hebt liggen nadat je al je biscuits op heb, moet je nieuwe biscuits halen en eten totdat het op is hahaha. Al met al dus een hele gezellige kerst! Nadat we ook klaar waren met eten moesten we terug naar Lamar, de familie kwam met ons mee, zodat we ook daarna nog een paar gezellige dagen hadden. Wat we tijdens de dagen in Colorado Springs ook veel gedaan hebben, is genieten van de hot tub :). Er was 1 avond waarop het sneeuwde en er lag al een aardige laag op de grond, en wij zaten buiten in de hot tub. Dat was zo leuk! We hebben een sneeuwballen gevecht in de hot tub gehouden, we hebben in onze bikini door de sneeuw gerold (wonder dat we niet ziek geworden zijn haha) en lekker sneeuw gegeten alsof we weer 3 jaar oud waren ;). Ag ja, het was in ieder geval leuk!

En toen was het langzaamaan tijd voor oud en nieuw! Hier in Amerika is dat toch anders dan in Nederland, er worden geen feesten georganiseerd en de meeste mensen zitten gewoon thuis en gaan rond kwart over 12 richting bed. Wij hebben hier thuis de hele avond een spel gespeeld en rond kwart voor 12 zapte we op de tv naar de zender waar ze NYE op Times Square showen, dus wij hebben afgeteld naar de wel bekende ball drop ;). En geluisterd naar het afgrijselijke gezang van Taylor Swift, want dat klonk toch wel echt heel erg die avond! Als je het niet gezien hebt en graag eventjes wilt lachen, dan moet je het vooral even terug kijken op youtube. Ik hoop dat ik hiermee niemand gekwetst heb ;). Na twaalf uur gingen mijn gastouders naar bed en ik en mijn gastzussen hebben nog tot een uur of 5 tv gekeken haha ;).

Op nieuwjaarsdag zijn we voor een dagje naar Colorado Springs geweest. We moesten namelijk shoppen voor een dress voor onze schooldance next week! Dus we mochten heerlijk veel leuke jurkjes passen, altijd leuk :)! En we zijn ook goed geslaagd, dus dat is helemaal top. En 's avonds hebben we bij de Buffalo Wild Wings gegeten, hmmmm! De naam zegt het al wel, lekker kippenbotjes kluiven haha. Het was ontzettend lekker en het is een soort sportrestaurant, overal hangen televisies waar voornamelijk football op werd afgespeeld en het hele restaurant was aangekleed met schilderijen van spelers of shirtjes enzo. Het was een heel typisch Amerikaans restaurant, heel erg leuk! En toen zat zo'n beetje de vakantie er toch wel weer op. Woensdag hadden we nog vrij, maar donderdag was het dan toch wel weer tijd om richting school te gaan. En hoe raar het ook mag klinken, waarschijnlijk voor het eerst in m'n leven dat ik dit zeg, ik had er eigenlijk geen problemen mee dat school weer begon! Okee het vroege opstaan was dan wel wat minder, maar school hier is echt niet erg! Het is gezellig met iedereen en de lessen zijn makkelijker dan thuis. Wat ook zo lekker was, een vakantie zonder huiswerk! Ik hoefde heerlijk niets te doen :). Nu is dus het tweede semester begonnen, de tijd zal nu wel als een gek voor bij gaan! Nog maar 4,5 maand voor graduation...

Okee en wat staat er dan nog zoal in de planning voor de komende tijd? Als eerste is het volgende week Winter Sports week op school. Dat is eigenlijk een beetje hetzelfde als wat we hadden met Homecoming Week. Elke dag heeft een thema op school waarnaar we ons kunnen verkleden. Dit zijn de thema's:

Maandag = Zombie Apocalypse Day (verkleed als zombie of zombie jager haha)

Dinsdag = Gender Bender Day (jongens als meiden verkleed en meiden als jongens)

Woensdag = Red and White Day

Donderdag = Decade Day (ik geloof dat de Seniors de 80's hebben voor die dag)

Of misschien zijn woensdag en donderdag omgedraaid, ik weet het niet precies haha.

Op donderdag hebben we een Pep Assembly in de gym, waarin basically de cheerleaders wat cheers doen en misschien doen een paar studenten wat vertellen, but that's it. Op vrijdag zijn er dan home games van basketball en 's avonds is er een school dance. Voor mij komt er nog een nieuwe Amerikaanse ervaring bij volgende week. Ik ben namelijk genomineerd als kandidaat voor queen or princes voor de dance, dat is iets wat je ook alleen maar in films ziet haha. Er zijn 8 meiden en 8 jongens, 2 uit elke jaar laag, en er worden dus een king, queen, prince and princes gekozen. Het is verder niet iets heel bijzonders. Tijdens de boys game op vrijdag during halftime geloof ik, kom je samen met alle andere kandidaten op de vloer, in je jurk, en dan wordt er bekend gemaakt wie er wint en worden de kroontjes uitgedeeld voor die personen haha... So that's it I guess ;).

Verder is er in februari nog een weekend waarin mijn zussen en ik op een soort kamp gaan met de kerk. En zoals mijn zussen het vertellen van andere jaren klinkt het dus echt super leuk! Ik heb er dan ook heel erg veel zin in! Het is een weekendje in de bergen en we zijn samen met andere jongeren van andere kerken en ik denk dat er wel activiteiten enzo zijn, klinkt goed :).

Ik vergeet vast wel weer een hoop te vertellen.. Volgens mij heb ik ook nog nooit officieel bekend gemaakt op mijn blog dat 9 juni de dag is dat ik weer op Schiphol sta. 8 juni moet ik helaas afscheid nemen van mijn familie hier, dat gaat echt een vreselijke dag worden! En 9 juni in de ochtend sta ik weer met beide benen in Nederland.

Volgend weekend zal ik denk ik wel weer wat van me laten horen als het niet een te druk weekend is!

Heel veel liefs,

Lies

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active