My High School year in Colorado!

Colorado Springs and the Holiday Basketball Tournament

Hallo lieve allemaal!

Een snellere update dan gedacht, ik ben bijna trots op mezelf haha! Ik dacht ik geef nu alvast een update in plaats van na kerst en oud en nieuw, want dan ben ik vast de helft alweer vergeten en dan gaat het wel weer een heel lang verhaal worden. Dus bij deze, alvast een nieuwe blog.

Vorig weekend maakte weer een gebruikelijke trip naar Colorado Springs. Ik vind het altijd heerlijk om naar die stad te gaan, het is een hele mooie stad! De stad is rondom de mountains en daar kan ik toch wel van genieten hoor, aangezien ons landje zo saai en plat is ;). Als je bij opa en oma buiten staat kijk je zo naar de bergen, echt super! En ook vind ik het heel leuk om daar naar toe te gaan aangezien het altijd heel gezellig is met de hele familie. Vorig weekend gingen we naar de Springs toe omdat het tijd is voor Christmas shopping! Op zaterdag ochtend/middag hebben we eerst nog Cliff Dwellings bezocht. Dat zijn plekken in de bergen waar de Indianen woonden. Degene die wij bezocht hebben waren geloof ik niet origineel, maar nagemaakt en met een museum erbij zodat toeristen dat kunnen bezoeken. Het was leuk om te zien! Maar ooh wat ben ik blij dat wij lekker in normale huizen kunnen wonen ;). Ik zou er claustrofobisch van worden, want die grotten zijn totaal niet ruim haha! Als je bij google Cliff Dwellings Colorado Springs intypt en dan bij afbeeldingen kijkt kan je zien wat we bezocht hebben. 's Avonds zijn we naar de mall gegaan om te shoppen :). Deze week gaan Kenzie en ik nog wat meer Christmas shopping doen in Colorado Springs, zodat we helemaal klaar zijn voor kerst volgende week. Na een avond flink geshopt te hebben, zijn mijn zussen en ik heerlijk in de hottub gaan zitten in de achtertuin van opa en oma, het was super koud buiten en de hottub was super warm dus dat was goed vertoeven! En na een druk dagje is dat wel heel erg lekker. Dus papa en mama, ik wil graag een hottub in de achtertuin :) haha just kiddingv ;). Zondag zijn we nog naar de kerk geweest, waar ik iemand ontmoette die zijn heritage dutch is, ik heb geen idee hoe ik dat normaal moet vertalen? Hij wist een paar Nederlandse woordjes en hij heeft een zomer in Amsterdam doorgebracht, ook woonde hij zelf een poos in Duitsland, dus het was leuk om even te kletsen. Dat is al de tweede persoon in die kerk die Nederlandse afkomsten heeft (ooh is dat hoe je het kan vertalen :)?) er was ook al een vrouw die een beetje Nederlands kan en wie haar ouders uit Nederland komen. En er is ook een ouder echtpaar die zowat de hele wereld hebben gezien en ze zijn ook in Nederland geweest. En die meneer komt elke keer als ik naar de kerk ga naar me toe, weren't you from the Netherlands? En begint elke keer weer te vertellen over zijn tijd daar, super schattig haha! Ik gok dat hij al ergens in de 80 is en zijn vrouw en hij maken nog steeds reisjes. Dat vind ik nou gaaf! Maar ik vind het wel heel erg leuk dat er mensen zijn in de kerk die ook wat met Nederland hebben :).

Nu even over dit weekend, dit weekend was namelijk de Holiday Basketball Tournament in de Lamar Community Building. Een evenement voor een aantal scholen waar de varsity teams tegen elkaar spelen. 3 dagen lang zijn er de hele dag games en is dat eigenlijk alles waar de mensen hier mee bezig zijn. Het was ontzettend leuk om mee te maken! Allebei de teams van McClave eindigde in de Championship game, de meiden verloren helaas en eindigde dus op de tweede plaats. De jongens daarentegen wonnen de game wel! Dus die hebben het tournament gewonnen. De game was ontzettend spannend, er waren nog 15 seconden of iets en toen stonden we met 1 punt achter, en toen maakten ze gelukkig nog een basket en wonnen we dus met 1 punt meer. Het was zo spannend! Het hele publiek (en dat waren ontzettend veel mensen!) got crazy, iedereen in die zaal, behalve de McClave supporters, wilden eigenlijk dat de andere school won. McClave is niet enorm geliefd namelijk haha, dus het geboe ging flink heen en weer, het was dus ook des te leuker dat we toch wonnen haha! Aan het einde mochten de jongens van het team het net van de basket afknippen, dat is een traditie, het jongens team dat het tournament wint knipt het net van de basket af en neemt dat mee. Ook kregen ze een grote trofee. De meiden kregen ook een trofee mee voor de tweede plaats. Voor dit soort games is het ook veel leuker om te cheerleaden, omdat er zoveel publiek is en omdat het eigenlijk ook veel leuker is om voor basketball te cheeren dan voor football. Je staat dichter op de game en het publiek kan actually horen welke cheers je doet other than at football games. Ik vond het echt heel erg leuk om mee te maken en de game van gister avond ga ik zeker niet meer vergeten haha! Het was super gaaf! Typisch Amerikaans en iets wat ik zeker heel erg ga missen straks in Nederland. Ik hou echt van die gekke Amerikaanse school spirit en how into the game everyone is! Dus dit was zeker een heel geslaagd weekend :)! Een weekend waarin ik me maar weer eens realiseerde hoe bijzonder mijn leventje op dit moment zo af en toe is! Soms lijkt het net een film...

Ik wil jullie allemaal alvast een hele fijne kerst en een goed nieuw jaar wensen! Hopelijk kunnen jullie het allemaal vieren met familie en vrienden en wordt het een leuke tijd :)!

With love,

Lies

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active